Garantie en Reparatie

1. Artikel defect ontvangen

Is het artikel defect bezorgt of is deze kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht dan binnen de zichttermijn van 14 dagen.

Wij ruilen het meubel dan z.s.m. om.

2. Garantieperiode

Heb je bij deHoutshop een meubel gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk? Voor onze meubels hanteren wij algemene voorwaarde. Deze voorwaarde vind u op onze website.

De garantieperiode die wij geven op onze meubelen bedraagt 1 jaar (om hier gebruik van te kunnen maken lees dan verder bij punt 3).

3. Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciele doeleinden
  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 4.)
  • krom trekken van hout
  • hars plekken

4. Geen garantie op het werken van het hout

Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout.

5. Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Mocht u niet tevreden zijn over uw product kunt u dit zonder reden retour zenden binnen 14 dagen onder vermelding van uw ordernummer (uitzondering is een maatwerkmeubel zie herroepingsrecht). Wij zullen altijd proberen de klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.

6. Herroepingsrecht

Voor al online aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode heeft de koper een herroepingsrecht; dit betekent dat men de mogelijkheid heeft zonder verplichtingen van de kant van de koper de artikelen die men heeft ontvangen terug te zenden.
In dat geval dient de koper de artikelen onbeschadigd en ongebruikt in de originele verpakking terug te zenden.

Uitgesloten van het wettelijke retourrecht is maatwerk en zaken die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper.

De verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper. Zonder voorafgaande toestemming van de Verkoper mogen de producten niet aan de Verkoper teruggestuurd worden. Eventuele kosten en risico van retourzending komen voor rekening van de Koper.


7. Onze gegevens:

E-mail adres: info@dehoutshop.nl graag onder vermelding van uw ordernummer.
Telefoonummer: 06 45 05 15 05  (van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur)
Wij zullen uw klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

8. Duur van een reparatie

De duur van een reparatie (omruiling) proberen wij altijd binnen 10 werkdagen op te lossen. Wij nemen dan vervolgens contact met u op voor het maken van een afspraak om het meubel opnieuw in ontvangst te nemen. 


| Meer